Friss
Főoldal » Modern kori paleo » Mezítláb a parkban

Mezítláb a parkban

Ezúttal nem a klasszikus, Robert Redford és Jane Fonda nevével fémjelzett amerikai filmre gondolunk, hanem egy remek, paleós szempontból szinte alapvető tevékenységre: a mezítlábaskodásra.

Számos kutatás igazolta, hogy a mezítláb való mászkálás – különösen természetes anyagú talajokon – több szempontból is hasznos egészségünk szempontjából. Őseink, valamint a természeti népek alapvetően mezítláb érintkeztek a talajjal, ily módon egyrészt „földelték” önmagukat, másrészt folyamatosan masszírozták azokat a reflexzónákat, amely az egész testre kiható módon hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez, sőt, bizonyos tünetek, betegségek megszüntetéséhez.

A modern kori paleo zászlajára nyugodtan felírhatnánk a következőt: „Mezítláb a parkban.” Ami nem jelent mást, mint amikor csak tehetjük, ahol csak tehetjük, el kellene felejtenünk a cipőt, szandált, papucsot, és ezek nélkül kellene minél több időt töltenünk a szabadban.
Szakértők állítása szerint a mezítlábaskodás – többek között – a következőkre jó:

• csökkenti a gyulladással kapcsolatos rendellenességeket,
• az alvászavart,
• a stresszt,
• a fejfájást,
• a hormonális és menstruációs tüneteket

Ha egyszerűen szeretnénk fogalmazni, azt mondhatnánk, hogy a talajjal való közvetlen kontaktus nyomán elvezetjük a felgyülemlett, felesleges, illetve negatív energiákat. Ha soha nem próbálta még a természetes talajon való mezítlábaskodást, akkor érdemes olyan terepen kezdeni, amelyet jól visel a lába. Ilyen lehet a füves terület egy parkban. Ha lehet, érdemes kombinálni a különféle keménységű, összetételű talajok bejárását. Érdekes és érdemes megtapasztalni a különféle nedvességű, hőmérsékletű felületeket.

Magyarországon szaporodnak az úgynevezett „mezítlábas parkok”, ahol többféle felszínt járhatunk végig. Ezeket a parkokat hamarosan feltüntetjük paleo térképünkön is.
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a mezítlábaskodás roppan hasznos egészségmegőrző modern kori paleo tevékenység. Kortól, nemtől, egészségi állapottól függetlenül ajánlható, csupán arra kell ügyelnünk, hogy fokozatosan szoktassuk lábunkat a cipőmentességhez. Egy-egy alkalommal legalább fél órát érdemes mezítlábaskodnunk, ennyi idő szükséges ahhoz, hogy a talajon járkálás kifejtse egészségügyi hatását. Azzal pedig ne törődjünk, mit szólnak a járókelők, csodabogárnak tekintenek-e minket, mert a dolog megér annyit, hogy néhányan furcsán nézzenek ránk.

És íme egy rövidfilm, amely a fentieket alátámasztja:

Szerzőnk: Péter Engel

Avatar

Weboldalunk sütiket (cookie-kat) használ a jobb és biztonságosabb működés érdekében. A böngészés folytatásával jóváhagyja a cookie-k használatát. További információk

Kedves látogatónk!
A cookie-k, vagy sütik kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén, vagy eszközén. A weboldalak így olyan információkat képesek tárolni, amelyek hatékonyabbá és kellemesebbé teszik a böngészést.
Weboldalunk is ilyen sütiket használ a jobb és biztonságosabb működés érdekében. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat.
A sütiket Ön bármikor törölheti a böngészőjében, vagy akár beállíthatja a sütik teljes elutasítását is, ez esetben viszont nem garantált a honlap hibátlan működése.

Bezárás